“Work hard, play hard”, dat omschrijft de Kings Code cultuur bij uitstek. We zijn samen bloedserieus met ons werk bezig; maar een goede, ontspannen sfeer vinden we minstens zo belangrijk. We vieren onze successen liefst vaak, veel én samen.
Van next level software gaat ons hart sneller kloppen. Experimenteren met technische oplossingen, nieuwe methoden leren en relevant blijven in ons vak drijft ons. We hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan. Kwaliteit die we behalen door de tijd die we reserveren voor onze projecten. We werken het liefst in zelfsturende teams aan grote projecten. Dat in een relaxte sfeer vol humor, festiviteiten en bedrijfsuitjes.
De kernwaarden van Kings Code staan voor alles wat wij belangrijk vinden en wat ons als collega's verbind. Ze geven richting aan de aard en wijze van ons handelen en omgaan met elkaar.
Aan het begin van dit millennium studeert een jonge, ambitieuze en enthousiaste Maarten (de Kroon) als ingenieur af aan de Academie voor ICT en Media (AIM) te Tilburg. Na zijn studie neemt zijn ondernemersgeest het roer direct over en start hij `De Kroon Webdesign` waar hij als ZZP-er werkt aan websites voor het MKB. En aan het eind van een drukke werkdag gunt Maarten zich een koel Brabants pilsje.
De internetzeepbel is inmiddels enkele jaren voorbij en het bedrijfsleven kijkt steeds professioneler en reëler naar ICT-vraagstukken. Zo ook de dienstverlening van `De Kroon Webdesign`. Stap-voor-stap neemt een – nu inmiddels – wat minder jonge Maarten de Kroon zijn eerste ICT-specialisten in dienst om samen maatwerk oplossingen te kunnen realiseren voor klantvragen. Zo ontwikkelen ze samen een eigen uniek beheersysteem dat als fundament dient voor veel andere producten. Een systeem dat ook ontstaan is uit de klantwens voor een toegankelijker systeem dan het gebruikelijke open-source aanbod van die tijd. En aan het eind van een drukke werkdag gunnen Maarten en een handvol collega's zich een koel Brabants pilsje.
In volgende jaren ziet een inmiddels ietwat oudere, ambitieuze en enthousiaste Maarten – en inmiddels enkele collega’s – een verandering in de vragen van klantrelaties. De complexiteit blijft onveranderd toenemen, maar het type software veranderd. Klantrelaties vragen steeds vaker om volledige softwaresystemen om processen te versnellen, te optimaliseren of naar een hoger serviceniveau te tillen. We praten steeds meer in termen als Software as a Service.
Ook de samenwerking met klantrelaties begint te veranderen. Daar waar in de beginjaren een digitale oplossing eenmalig wordt opgeleverd en aanvullende werkzaamheden - ad hoc - worden verricht, werken we in toenemende mate langdurig samen met onze relaties aan de doorlopende ontwikkeling en verbetering van producten. En aan het eind van een drukke werkdag gunnen Maarten, twee handen vol collega's en klantrelaties zich een koel Brabants pilsje.
Vandaag de dag voelt Maarten zich jonger dan ooit, is nog steeds ambitieus en enthousiast en weet hij – en wij als collega's – dat werkende, duurzame en bruikbare software iteratief wordt ontwikkelen. Vandaag de dag is onze workflow volledig afgestemd op deze continue integratie en langdurige samenwerking met onze klantrelaties. Software wordt zo spoedig mogelijk in kleine maar werkbare vorm in productie gebracht om er vervolgens in korte cyclussen (iteraties) functionaliteit aan toe te voegen naar wens, naar bevindingen uit de praktijk en naar ontwikkelingen in de markt. Onze software wordt vandaag de dag ontwikkeld in flexibele zelfsturende teams. Het team is zelf verantwoordelijk voor voortgang en code kwaliteit en draagt haar verantwoordelijkheid als team boven individu. En aan het eind van een drukke werkdag gunnen Maarten, alle teams en aanwezige klantrelaties zich onveranderd een koel Brabants pilsje.